St. Joan Baptista de la Salle, 2 - Gironella

938 250 426

METODOLOGIES DE L’ESCOLA: MÈTODE ARTIGAL

METODOLOGIES DE L’ESCOLA: MÈTODE ARTIGAL

Coneixes totes les metodologies de l’escola? Sabeu quin és el mètode Artigal?, per a què serveix?, quins objectius té? Continua llegint per resoldre tots els teus dubtes!

Ja fa 3 anys que l’escola opta per dur a terme metodologies que estiguin vinculades amb el projecte #avuixdemà2024. És per això, que des de la comissió 3L es va voler introduir una metodologia vivencial i significativa per l’alumnat, optant així pel mètode ARTIGAL.

Josep Maria Artigal, és mestre i investigador català que ha desenvolupat un mètode innovador per a l’aprenentatge de llengües estrangeres a Educació Infantil. Ell va detectar que un dels principals problemes era que els alumnes aprenguessin a utilitzar la llengua i així va ser com va plantejar la seva hipòtesi:

“Les llengües no s’aprenen primer i s’usen després. S’usen i és llavors quan s’aprenen. És a dir, s’aprèn a parlar parlant.”

D’aquesta manera en Josep Maria Artigal afirma que les coses no s’aprenen quan algú ens les explica sinó quan les fem i som nosaltres qui en acabat les expliquem a algú altre. Així doncs, la llengua s’aprèn quan algú l’utilitza amb algú altre, i és aleshores quan l’acte didàctic d’explicar un conte consisteix a situar l’alumne en posició de qui l’explica.

Així doncs, a l’escola, l’alumnat d’Infantil 3 fins a 2n de primària, s’endinsen en la llengua estrangera a través de petites històries en anglès. Els nens i nenes de l’escola, participen de forma activa en l’explicació d’aquests contes senzills i significatius, escenificats de manera col·lectiva.

El mètode compta amb diverses activitats per ajudar a interioritzar aquests contes i la llengua anglesa: cançons, murals, llibres, jocs, treballs de retallar i enganxar o petits teatres amb personatges autoadhesius. Cada una d’aquestes activitats esdevindrà una nova oportunitat de reviure els contes en anglès i, d’aquesta manera, adquirir la llengua.

Però això no s’acaba aquí, en el cas dels més petits de l’escola, infantil 3, s’endinsen en el mètode a través del Munchy:

“Munchy is a yellow puppet that will come to our class and stay with us from time to time. At the moment, it has only been introduced to us, but it seems very nice and cute. It loves to play with us and listen to Peggy’s stories.

Ah! Munchy only understands English and, thus, we will have to speak to it in this language. That is not going to be a problem, we think we are going to get along very well and have a lot of fun.”

Gràcies a aquest personatge, els nens i nenes de la classe, es van introduint en la parla anglesa a través d’accions quotidianes dirigides per un titella que de seguida es guanya els seus cors, el Munchy!

Ara ja coneixes un dels nostres mètodes per ensenyar anglès a l’escola! En vols saber més?, no et perdis les nostres XXSS ni les notícies de la web per estar al dia de TOT!

CreaEscola Quality Certificate for Education Website