Donem resposta als reptes del món actual
St. Joan Baptista de la Salle, 2 - Gironella
938 250 426
El canal de denúncies és una eina de transparència de les escoles FEDAC en compliment de la legislació vigent, i també una mostra del nostre compromís diari envers el benestar de les persones i el Bé Comú.
La creació d’aquest canal de denúncies ens permet donar visibilitat als principis de transparència davant la societat, i ser escoles protagonistes d’un ecosistema que promou una cultura ètica i de prevenció.
A FEDAC vetllem perquè les persones que en formen part compleixin amb la missió, visió i valors de la institució. Amb l’objectiu de protegir totes les persones que hi tenen relació, fem molta atenció a qualsevol comportament que pugui ser il·lícit, irregular o delictiu, denunciat a través d’aquest canal.
El canal de denúncies permet:
El canal està habilitat per informar de conductes irregulars, il·lícites o delictives comeses per alguna persona de les escoles FEDAC amb relació als àmbits següents:
És el mitjà a l’abast de qualsevol persona amb informació sobre infraccions en un context laboral o professional amb les escoles FEDAC perquè pugui informar d’accions u omissions que poden ser constitutives d’infracció penal o administrativa greu o molt greu.
Pots presentar una denúncia per escrit o verbalment. En els dos casos, es garanteix la confidencialitat de la persona informant.
Per presentar-la per escrit, pots fer-ho a través del formulari "Presenta una denúncia". Recorda que pots optar per presentar la comunicació de manera anònima.
També pots presentar una denúncia verbalment, a través d’una reunió personal o per telèfon al 933 172 141.
Un cop registrada la informació, la persona responsable del canal de denúncies comprovarà si exposa fets o conductes que es troben dins de l’àmbit d’aplicació d’aquest mecanisme. Amb aquesta anàlisi preliminar, la persona responsable decidirà admetre o inadmetre la denúncia.
L’admissió o inadmissió a tràmit es comunicarà a la persona informant dins dels cinc dies hàbils següents, tret que la comunicació fos anònima o la persona informant hagués renunciat a rebre comunicacions.
En el cas de les denúncies admeses, s’iniciarà una investigació per esclarir els fets. Es podria sol·licitar una entrevista tant amb la persona informant com amb la persona afectada, garantint la presumpció d’innocència i preservant la identitat de la persona informant.
En un termini màxim de tres mesos, ens comprometren a tenir la resolució final de la denúncia, excepte casos d’especial complexitat que requerixin una ampliació del termini.
El canal d’informació s’ha d’utilitzar de forma conscient i responsable, evitant un ús abusiu i de mala fe. Per això, és important transmetre-hi només aquella informació que raonablement consideris que pot ser veraç.
No s’admetran a tràmit les comunicacions següents:
La persona informant té els drets i les garanties següents en les seves actuacions amb la persona responsable del canal de denúncies:
Has detectat una mala pràctica a les escoles FEDAC i creus que l’has de denunciar? A través del canal intern de denúncies pots informar de manera confidencial sobre conductes irregulars, il·lícites o delictives.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola